Begin van de dag

De kring

De schooldag begint om 8.45 uur. Vanaf 8.30 uur zijn de beide ingangen van onze school open en mogen de kinderen naar hun lokaal. De ingang aan het schoolplein is voor de kinderen van de groepen 1 t/m 4, de ingang aan de straatkant voor de kinderen van de groepen 5 t/m 8. De jongere kinderen mogen door hun ouders naar de groep worden gebracht worden. Als bij de lokalen de eigen groepsbel gaat, nemen de ouders afscheid en begint voor iedere groep het dagprogramma. Na de dagstart gaan de kinderen aan het werk. Dat doen ze niet alleen in hun lokaal, maar ook in de hal beneden, de bso-ruimte, de gang boven, het atelier, het techniek- en onderzoekslokaal of op zolder.

Om de schooldag een rustige, goede start te kunnen geven, is het volgende van belang:

Breng de kinderen op tijd of laat ze tijdig van huis vertrekken: kinderen moeten om 8.45 uur in hun lokaal zijn;
De leerkracht is er in eerste instantie voor het ontvangen van de kinderen. In of bij het lokaal van de groepen 1 t/m 6 ligt een schriftje waarin ouders boodschappen voor de leerkracht kunnen opschrijven (meestal betreft het mededelingen over hun kind en een telefoonnummer waar de ouder die dag bereikbaar is);
De zitplaatsen in de kring zijn voor de kinderen;
Even voor 8.45 uur klinkt de bel door de school: het signaal voor ouders om de school te verlaten;
Zorg voor rust in en om de school, blijf niet met andere ouders praten in het lokaal, op de gang of direct voor de school op het schoolplein.