Een plek om te groeien
Om volwaardig te kunnen deelnemen aan de maatschappij hebben kinderen een stevige basis nodig. Taal, rekenen en lezen zijn daarbij onmisbaar. Daarnaast bieden wij natuurlijk algemene kennis en digitale geletterdheid. Maar onze leerlingen leren meer dan alleen de stof uit de boeken. Ze ontwikkelen zich tot zelfstandige en creatieve mensen, die met plezier en vertrouwen de wereld om zich heen ontdekken. De leerkracht is de regisseur van dat leerproces. Zo geven we ze een goed startpunt voor het vervolgonderwijs en voor hun rol in de samenleving.
Eigen(wijs)heid
We stimuleren kinderen om hun eigen(wijs)heid te omarmen. Creativiteit en expressie spelen hierbij een belangrijke rol: via bijvoorbeeld kunst en drama ontdekken kinderen hun talenten, leren ze zichzelf uit te drukken en ontwikkelen ze hun denken en doen. Of het nu gaat om experimenteren in het atelier, onderzoeken bij techniek of het bedenken van een eigen project: kinderen krijgen de ruimte om te ontdekken wat bij hen past.
“Op onze school kennen en helpen kinderen van alle leeftijden elkaar. Dat zie je in de gangen, op het schoolplein, en in projecten waarin jong en oud samenwerken om te leren en te groeien.”

Thamar Henneken
Schooldirecteur
Groeien in jouw tempo
Elk kind is uniek en dat zie je terug in ons onderwijs. We bieden extra ondersteuning of uitdaging aan kinderen die dat nodig hebben, zowel op leergebied als in de sociale omgang. Samen met ouders en specialisten zorgen we dat kinderen kunnen groeien in hun eigen tempo. We kijken en luisteren goed naar hen en volgen hun ontwikkeling zorgvuldig. We bieden maatwerk voor onder andere dyslexie en hoogbegaafdheid.
Leren doen we met elkaar
Op onze school groeit niemand alleen. Bij ons zie je een achtstegroeper die een jonger kind helpt met lezen of een klas die samen een project op poten zet. Met z’n allen in de kring om samen te bespreken hoe we met elkaar willen omgaan. Of hoe je het beste een ruzie oplost. We vinden het belangrijk dat kinderen leren waarde toe te kennen aan hun eigen werk en dat van anderen. Dat betekent: met aandacht iets maken, eisen stellen aan kwaliteit, zorgvuldig omgaan met elkaars werk en samen vieren wat is bereikt.
“Bij ons ontdekken kinderen dat leren meer is dan stilzitten en luisteren. Zij ontdekken dat hun stem en inbreng waardevol is en dat dat ook verantwoordelijkheden met zich meebrengt.”

Thamar Henneken
Schooldirecteur
Burgerschap en verantwoordelijkheid
We gebruiken Freinettechnieken om kinderen te leren mee te denken, hun stem te laten horen en verantwoordelijkheid te nemen. Alle klassen hebben bijvoorbeeld een vergaderkring. En in onze actieve kinderraad denken leerlingen van groep 3 tot en met 8 mee over belangrijke schoolzaken. In onze gecombineerde klassen hebben de oudere leerlingen een voorbeeldrol, en voelen de jongere kinderen zich veilig en gesteund.
Samen met ouders
Wij zien onderwijs als een gedeelde verantwoordelijkheid. Ouders zijn hierbij onmisbare partners. Samen met leerkrachten en kinderen vormen zij een driehoek die de ontwikkeling van het kind ondersteunt. Dat zit in ons DNA: de school is ooit gesticht door ouders. Die betrokkenheid blijft tot op de dag van vandaag zichtbaar, bijvoorbeeld in ons ouderbestuur.
Samen met ons enthousiaste team, betrokken ouders en nieuwsgierige kinderen creëren we een school waar je graag naartoe gaat, en met trots en plezier op terugkijkt.
Benieuwd hoe dat er in de praktijk uitziet? Kom even binnenkijken!


