Binnenkijken
Van een ochtendkring in de kleuterklas tot experimenten in het atelier, van ons groene schoolplein tot HobbyDobbyDag - dit is het dagelijks leven op de Nieuwe Regentesseschool.
Binnenkijken
Van een ochtendkring in de kleuterklas tot experimenten in het atelier, van ons groene schoolplein tot HobbyDobbyDag - dit is het dagelijks leven op de Nieuwe Regentesseschool.
Groep 1-2
Goedemorgen!
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Kring
Daarna is er altijd een kring. De kleuters komen met hun verhalen en laten dingen zien. De kring kent vaste rituelen; zo wordt er gekeken of alle kinderen present zijn, welke dag er op de kalender staat en wat er die dag gedaan gaat worden. Vanaf groep 1-2 wordt er ook al geoefend met “voorzitterschap”en is er net als in de andere groepen een vergaderkring waarin dingen besproken kunnen worden.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Kring
Daarna is er altijd een kring. De kleuters komen met hun verhalen en laten dingen zien. De kring kent vaste rituelen; zo wordt er gekeken of alle kinderen present zijn, welke dag er op de kalender staat en wat er die dag gedaan gaat worden. Vanaf groep 1-2 wordt er ook al geoefend met “voorzitterschap”en is er net als in de andere groepen een vergaderkring waarin dingen besproken kunnen worden.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Kring
Daarna is er altijd een kring. De kleuters komen met hun verhalen en laten dingen zien. De kring kent vaste rituelen; zo wordt er gekeken of alle kinderen present zijn, welke dag er op de kalender staat en wat er die dag gedaan gaat worden. Vanaf groep 1-2 wordt er ook al geoefend met “voorzitterschap”en is er net als in de andere groepen een vergaderkring waarin dingen besproken kunnen worden.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Kring
Daarna is er altijd een kring. De kleuters komen met hun verhalen en laten dingen zien. De kring kent vaste rituelen; zo wordt er gekeken of alle kinderen present zijn, welke dag er op de kalender staat en wat er die dag gedaan gaat worden. Vanaf groep 1-2 wordt er ook al geoefend met “voorzitterschap”en is er net als in de andere groepen een vergaderkring waarin dingen besproken kunnen worden.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
De kinderen beginnen de dag met spelen. Een puzzel, bouwen, kralenplank: ze kiezen zelf wat ze gaan doen.
Kring
In de kring vertellen de kinderen verhalen en kunnen ze iets laten zien. Elke dag is een ander kind de voorzitter. We bespreken welke dag het is en wat we vandaag allemaal gaan doen. Ook eten doen we in de kring.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
De kinderen beginnen de dag met spelen. Een puzzel, bouwen, kralenplank: ze kiezen zelf wat ze gaan doen.
Kring
In de kring vertellen de kinderen verhalen en kunnen ze iets laten zien. Elke dag is een ander kind de voorzitter. We bespreken welke dag het is en wat we vandaag allemaal gaan doen. Ook eten doen we in de kring.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
De kinderen beginnen de dag met spelen. Een puzzel, bouwen, kralenplank: ze kiezen zelf wat ze gaan doen.
Kring
In de kring vertellen de kinderen verhalen en kunnen ze iets laten zien. Elke dag is een ander kind de voorzitter. We bespreken welke dag het is en wat we vandaag allemaal gaan doen. Ook eten doen we in de kring.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Goedemorgen!
De kinderen beginnen de dag met spelen. Een puzzel, bouwen, kralenplank: ze kiezen zelf wat ze gaan doen.
Kring
In de kring vertellen de kinderen verhalen en kunnen ze iets laten zien. Elke dag is een ander kind de voorzitter. We bespreken welke dag het is en wat we vandaag allemaal gaan doen. Ook eten doen we in de kring.
Activiteiten
Binnen het vaste ritme is er veel afwisseling. Er is ruimte voor onderzoek, dans, drama, klimmen en klauteren, andere spelactiviteiten en natuurlijk buitenspelen.
Een maatje
Elk kind krijgt een maatje: een klasgenoot die al langer op school zit. Die kan helpen bij taakjes en om de jas dicht te doen. Naar het speellokaal lopen zij hand in hand.
Taken
‘Schrijven’ en tekenen in je tekstboek, knip-en-plakwerk of met je maatje getallen zoeken: met allerlei taken dagen we kinderen uit op motorisch, cognitief en sociaal gebied.
Vrij spel
Tijd voor vrij spel! Wat kies je? Bouwen in de gele klas, verkleden in de rode klas of rustig puzzelen in de blauwe klas? Winkeltje spelen in de hal, of toch naar het speellokaal? Er zijn verkleedspullen, een schminktafel en een poppenkast.
Groep 3-4
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
De kring
We ontmoeten elkaar in de kring om te vertellen over het weekend, om te luisteren naar de tekst van de week of een boekbespreking. We houden ook klassenvergaderingen om te bespreken hoe het gaat in de klas en hoe we met elkaar willen omgaan.
Rekenen en taal
In de ochtend gaan we bezig met rekenen en taal. We lezen samen met onze maatjes, doen een dictee, schrijven een tekst of maken werkbladen.
Middag
Er is volop tijd voor rustig zelf werken, themaprojecten (bijvoorbeeld over het lichaam of de ruimte), vrij spel of wereldoriëntatie (aardrijkskunde, geschiedenis en biologie). De kinderen gaan naar ons atelier voor kunstprojecten en natuurlijk is er gymles.
Leren in stappen
Stap voor stap leren de kinderen in groep 3/4 de beginselen van het lezen, schrijven en rekenen, en leren ze werken met een dag- en weekplanning.
Schoolbreed lezen
Op dinsdag- en donderdagochtend lezen we allemaal. Soms alleen, soms in een groepje met hetzelfde niveau. Vaak met de hulp van leerkrachten, ouders of oudere kinderen.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Door teksten samen te bespreken groeien ze in taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo ontstaat een prachtig boekje vol eigen verhalen.
Groep 5-8
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Een goede start
We beginnen de dag samen in de kring of met lezen. De kinderen hebben een eigen weekplanning. Daarin hebben zij het werk voor die week ingepland. Daarin worden ze met de jaren steeds zelfstandiger.
Aan de slag!
De kinderen gaan aan de slag in hun eigen lokaal, in het atelier of het technieklokaal. Ze werken op papier of met Chromebooks. Nu heeft de leerkracht ruimte om kinderen in kleinere groepen te helpen met instructies en uitleg.
Instructies op niveau
We hebben combinatieklassen, maar doen rekenen en spelling in de jaargroepen (groep 5a bij groep 5b, etc.). Zo krijgen de kinderen les op hun niveau.
Activiteiten
Er is tijd voor gymles, muziek en dans. We bespreken ook samen het nieuws: wat gebeurde er deze week in Nederland en daarbuiten? Vanaf groep 5 duiken kinderen in een onderwerp naar keuze, doen onderzoek en vertellen hierover in de klas.
Tekstschrijven
Elke week schrijven leerlingen in hun tekstboek - soms met een opdracht, soms over wat hen bezighoudt. Daar maken zij een tekening bij. Zij maken ook meerdere studies per jaar. Daarvoor kiezen zij een onderwerp, verdiepen zich hierin, maken een verslag en presenteren aan de klas wat zij te weten zijn gekomen.
Atelier en Techniek
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Het atelierboek
Kinderen schrijven in het atelierboek over hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen?
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen. De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Het atelierboek
Kinderen schrijven in het atelierboek over hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen?
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen. De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Het atelierboek
Kinderen schrijven in het atelierboek over hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen?
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen. De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Het atelierboek
Kinderen schrijven in het atelierboek over hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen?
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen. De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Wat heb je gemaakt?
Kinderen reflecteren op hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen? Benieuwd wat we zoal maken? Check onze Instagrampagina!
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen (vanaf groep 5). De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Wat heb je gemaakt?
Kinderen reflecteren op hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen? Benieuwd wat we zoal maken? Check onze Instagrampagina!
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen (vanaf groep 5). De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Wat heb je gemaakt?
Kinderen reflecteren op hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen? Benieuwd wat we zoal maken? Check onze Instagrampagina!
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen (vanaf groep 5). De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
Nieuwsgierig
In ons atelier werken kinderen aan eigen kunstprojecten. Ze volgen hun nieuwsgierigheid en zijn vrij om te maken wat ze willen. Om ze op weg te helpen krijgen ze een open opdracht.
Buiten de kaders
Onze leerkracht in het atelier is een bevlogen kunstenaar die de kinderen uitdaagt om buiten de kaders te denken. Zij inspireert de kinderen met beelden en vertelt over kunst.
Alles kan
Schilderen, kleien, papier-maché, stempelen, drukken. Maar daar houdt het niet op: we hebben ook een elektrische figuurzaag, boormachines én naaimachines. Wat de kinderen bedenken, kunnen ze hier echt maken.
Wat heb je gemaakt?
Kinderen reflecteren op hun project: wat hebben ze gemaakt, ontdekt en gevoeld? Is het geworden wat ze van tevoren dachten? Welke tips hebben andere kinderen en de leerkracht voor hen? Benieuwd wat we zoal maken? Check onze Instagrampagina!
Techniek
Hoe werkt de wereld? Om die vraag draaien de technieklessen (vanaf groep 5). De projecten gaan over bouwen, ICT, natuur- en scheikunde of biologie. De kinderen gaan op onderzoek uit en lossen problemen op.
HobbyDobbyDag
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
Ouders zijn de baas
HobbyDobbyDag is de leukste dag van het jaar! Ouders nemen vandaag de school over.
Opening
We zingen samen het HobbyDobbyDag-lied. Daarna doen de kinderen allerlei workshops onder leiding van de ouders: knutselen, muziek maken, dansen, experimenten doen, noem maar op!
Tentoonstelling
We sluiten af met een tentoonstelling van alle creaties van de dag, én een feestelijke voorstelling waarin alle kinderen laten zien wat ze vandaag hebben gedaan. Alles rondom een bepaald thema: HobbyDobbyDag in de Ruimte, HobbyDobbyDoordraaiDag, HobbyDobbyVerjaardag…
Ouders
De HobbyDobbyDag-commissie bestaat uit ouders en organiseert de hele dag. Daarnaast geven ouders een workshop, helpen bij het opbouwen, verzorgen de lunch en snacks. Én moedigen de kinderen aan bij de eindvoorstelling.
De school
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein is ontworpen én gerealiseerd samen met de kinderen. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein is ontworpen én gerealiseerd samen met de kinderen. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein is ontworpen én gerealiseerd samen met de kinderen. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein is ontworpen én gerealiseerd samen met de kinderen. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein hebben we samen met de kinderen ontworpen en gerealiseerd. Het ontwerp met houten speeltoestellen, struiken en bomen biedt kinderen de ruimte om te klimmen, rennen en ontdekken. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein hebben we samen met de kinderen ontworpen en gerealiseerd. Het ontwerp met houten speeltoestellen, struiken en bomen biedt kinderen de ruimte om te klimmen, rennen en ontdekken. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein hebben we samen met de kinderen ontworpen en gerealiseerd. Het ontwerp met houten speeltoestellen, struiken en bomen biedt kinderen de ruimte om te klimmen, rennen en ontdekken. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).
Het gebouw
Warme kleuren, natuurlijke materialen, een speelse indeling: ons schoolgebouw daagt kinderen uit om op ontdekking te gaan. Er zijn plekken voor groepsactiviteiten en hoekjes waar kinderen zich kunnen terugtrekken.
Speelplein
Het groene schoolplein hebben we samen met de kinderen ontworpen en gerealiseerd. Het ontwerp met houten speeltoestellen, struiken en bomen biedt kinderen de ruimte om te klimmen, rennen en ontdekken. De tuinploeg bestaat uit ouders en kinderen.
Binnen
De lokalen zijn gebouwd rondom een centrale ontmoetingsruimte. De onderbouw (groepen 1-4) zitten op de begane grond en hebben een extra hal om in te spelen en werken. De bovenbouw (groepen 5-8) zitten op de eerste verdieping en hebben een extra verdieping (entresol) in de klas.
BSO Clup Tes
BSO Clup Tes heeft een eigen lokaal in het gebouw. Overdag maken wij ook gebruik van deze ruimte.
De speelzaal
In de speelzaal gymmen de kleuters, worden voorstellingen gegeven door leerkrachten en leerlingen én is het vrije spel van de groepen 1-2. Vanaf groep 3 gymmen de kinderen in de gymzaal aan de Deken Roesstraat (2 minuten hand in hand lopen).