De Nieuwe Regentesseschool

De Nieuwe Regentesseschool is een creatieve vernieuwingsschool in Utrecht, met negen heterogene groepen. We geven onderwijs aan de hand van ideeën van Célestin Freinet, zie ook de website van de Freinetbeweging: www.freinet.nl.

De belangrijkste uitgangspunten van ons onderwijs zijn:
* aansluiten bij de ervaring- en belevingswereld van de leerling
* bevorderen van zelfstandigheid en eigenaarschap
* optimaal benutten van de mogelijkheden van iedere individuele leerling op cognitief en sociaal-emotioneel gebied
* leren met hoofd, hart en handen, in een zinvolle context
* in verbinding staan met de maatschappij

Deze uitgangspunten realiseren we in samenwerking tussen leerkrachten, kinderen, ouders en als éénpitter samen met ons ouderbestuur en de medezeggenschapsraad.
We staan niet stil en zijn net als onze kinderen nieuwsgierig, en houden van ontdekken. We hebben een bevlogen, eigenwijs team met hart voor onderwijs, waar de deur voor je open staat!

Contactgegevens:

De Nieuwe Regentesseschool
Kruisdwarsstraat 6
3581 GL Utrecht
030 2317488
Heeft u een specifieke vraag, dan kunt u gebruik maken van een digitaal formulier onder 'Contact'.